tak bisa



amaran keras: aksi di dalam gambar adalah bahan artistik yang simbolik

7 comments:

CP said...

'bisa' yg membawa bbrp maksud =p.percuma kat sn maksdnya mcm mana ek? boleh diprint ke? sy ingt nk suroh persatuan kat sini copy n edarkan yg cinta kambing gurun tu, boleh ke? ~masalah couple yg x sudah2~

muhammad fakhrul razi said...

boleh...

di sini semuanya percuma bermakna, hasil karya saya ini bukan milik saya seorang tp milik semua dan tak perlu minta izin untuk menggunakannya..

cuma saya risau dakwah saya dalam komik itu tak hikmah dan praktikal saja..

jgn teruja dgn saya...

mardiah said...

salam saudara mfr. harap2 saudara janganlah terasa sangat dengan kritikan2 bloggers yg lain terhadap saudara. kita semua berlainan pendapat dan cara berfikir, tak semua yang kita rasa betul, kena pada pandangan dan pemikiran orang lain, dan begitu jugalah sebaliknya. Apa yang penting, kita buang yang keruh, ambil yang jernih. lagi pun, dalam dunia siber ni, banyak salah faham yang mungkin terjadi, lebih2 lagi dengan ketiadaan unsur intonasi dan non-verbal language yang memainkan peranan penting dalam komunikasi yang efektif. saya kira, cara saudara memang berhikmah, tapi mungkin perlu dibaiki di sana-sini, yelah, tiada siapa yang sempurna. dan, setelah kita berusaha dlm berdakwah, kita serahlah pada Allah swt segala2nya, kerana Dialah yg mmberikan hidayah pd yg dikehendakiNya. segala yg buruk itu dtg dr kelemahan kita yg hina ini, dan yang baik itu dari Allah yang Esa. Wallahua'lam, wassalam.

p/s: maaf kalau mcm menyebok je, tapi saya rasa sedeh pula baca tulisan2 saudara yg macam jauh hati dgn sahabat2 yg lain. Allahu..Allah. Maafkan saya kalau ade tersalah kata atau apa2.

muhammad fakhrul razi said...

bukan jauh hati..

tp saya telah dijauhkan.

dgn panggilan makhluk perosak saja itupun sudah cukup memberi saya faham maksud mereka2.

walopun ini bukan kali pertama, tp saya seperti biasa perlukan kekebalan jiwa tuk bangkit balik.

dulu saya dah kena kat blog tauXpe, blog roslan sms, forum ipij, forum alwancomics, forum paksi.net

dgn macam2 gelaran dan tohmahan.

CP said...

huhu, bukan terujalah.. cuma komik mmg satu medium dakwah yg baik..
isk, nape isu jauh hati ni ? mmg ni mehnah dlm perjalanan, yg penting kita tau hati kita n Allah lebih tau..tak ke?

CP said...

isk, still x puas hati, 'teruja' tu mksdnya mcm pelik sket.kalo kita menyatakn persetujuan pd perkara yg kita rasa benar n dok diam bila tak stuju,mmglah yg nampak semua yg kita stuju jer,boleh jer org guna nama lain bila x stuju...laman siber yg unpredictable tp medium yg berkesan.
dlm kes saya mungkin sbb baru jumpa crita kambing gurun ni,org yg baru berjinak2 dgn dakwah.
tp utk buat assumption 'teruja' based on apa yg nmpak kat sini, hmmm, agak tak kena.akan ada org yg x stuju...tp x kesahlah kot. tp agak lawak jugak utk ada org rasa mcm tu?
ok, maaf memanjngkan isu ni kat sini.

kauthar said...

salam...
alfu mubarak atas usaha anta dalam menyampaikan dakwah yg menggunakan uslub yg pelbagai...azim2