Komik Cerita Pasal Kawan #1


klik atas imej untuk saiz besar

Komik cerita pasal kawan ini adalah siri-siri nasihat yang pedas terkena batang hidung saya sendiri yang akan dimasukkan dalam Ar Risalah edisi khas daie nanti. Kalau di Pahang ini, saya sering dengar kata ganti diri pertama digunakan adalah "kawan", iaitu bagi memberi erti "saya" atau "aku". Ini hampir sama dengan orang Kelantan gunakan "kawe" atau orang Perak yang gunakan "teman". Cerita pasal kawan adalah cerita untuk diri saya sendiri supaya saya boleh memuhasabah diri selalu. Ini bagi meluaskan lagi fungsi komik untuk merakamkan nasihat-nasihat yang "terkesan" (pedas) di hati sendiri.

7 comments:

Anonymous said...

haha. siapa agaknya...

Afif Fadzil said...

Subahanallah .. begitu skali .. setiap umat islam mmg wajib berdakwah .. jadi mari berdakwah walaupun lukis .. betul x abg mfr ??

mfrstudio said...

afif, pada saya bukan mari berdakwah walaupun lukis, tapi mari berdakwah wahai si pelukis. ada beza tu.

Afif Fadzil said...

ye lar tu .. maklum lah kita kan orang yang tak seberapa sastera .. gini lah .. ~_~

dALeDaLE said...

"bukan mari berdakwah walaupun lukis, tapi mari berdakwah wahai si pelukis"

suka! ^^

ps: sy budak baru blajar..mtk tolong tunjuk ajar kn ek~ =)

mfrstudio said...

Dale, semua orang baru belajar. tapi demo tu dah hebat mantop, kawe listkan komik demo dalam list ni deh:
http://rindu.org/?page_id=93

Mengharap RedhaMu said...

syabas.......