1000 KOMIK DAKWAH DI KOMIKDAKWAH.BLOGSPOT.COM



saya sedang kumpul 1000 komik dakwah dari serata internet ke KOMIK DAKWAH ONLINE. Ia usaha sambungan dari usaha lepas di Rindu.Org

jika tak cukup 1000 yang sedia ada, maka saya akan tambah.

saya tambah dengan menaikkan semangat para pelukis muslim melukis lebih banyak komik dakwah berbanding komik mengarut. saya tambah supaya saya juga bersemangat.

jika masih tak cukup, saya sendiri akan cukupkan.

ini cabaran. ini juga suatu dakwah buat para pelukis, dan peminat lukisan.

ini bukan satu usaha yang bertuan. sesiapa pun boleh buat cabaran yang sama, boleh mengumpul sepertimana sudah terkumpul komik dakwah dari pihak-pihak sebelum ini seperti alwancomics.com, dakwah.info, ibrahzine.com, alfityan, freewebcomic.com, iluvislam.com dan lain-lain.

ini cabaran. ini cabaran yang bermotif. saya ingin sekali lagi membersamakan usaha komik dakwah ini dengan lebih luas meliputi seluruh pelukis online khususnya warga Muslim Malaysia di alam maya ini. saya mahu membersamakan kita. saya mahu semua orang sedar dakwah itu penting, kerana dakwah itu WAJIB.

Revolusi boleh berlaku di alam realiti dengan bermula di alam maya. Revolusi boleh juga berlaku di alam nyata dengan bermula di alam fantasi (komik). Tiada siapa dapat menafikannya.

4 comments:

dALeDaLE said...

sy sahut cabaran ini!
isyaAllah akn terus istiqamah..amin!

Ad-Dien said...

mari jadikan komik sbgai medan dakwah santai..bukan medan mlalaikan ummah..insyaAllah smua thabat

ubay said...

salam abg mfr..
saya pun duduk pahang..tapi kat kuantan ler..

selamat pengantin baru :)

annur mujahidah said...

insyaALLAH...sy pn sdg mngkaji ttg komik2 di malaysia ini,...sy stuju sgt2 dgn pendekatan dakwah melalui komik...sy mrupakan student umk...thn 2..skg ni pn sy sdg mndalami dunia komik dlm kos rekabentuk digital.. dan kump kami mnjalnkan misi dakwah melalui komik....so, doakan kami brjaya....